Jak se učím (tipy a triky) - 1.část

07.04.2018

Maturita, zkoušky, státnice - hodně z vás (nás) to čeká, tak přináším pár tipů a triků na to, jak si učení zjednodušuji já. Třeba to někomu z vás pomůže. 

Bohužel hned na začátek vás musím zklamat. Není to recept na to, jak úspěšně a bez bolesti všechno zvládnout na výbornou. Takhle to nefunguje. Škoda, co? :(

Tenhle článek vznikl úplně jednoduše a spontánně - během učení jsem nafotila pár fotek, byl to takový můj malý způsob odpočinku (slovo "prokrastinace" nepoužívám z principu. Je to slovo workoholiků, co neumí odpočívat, a to já být nechci!). 

Tady jsou moje tipy.

1.  Plán

Než začnu, musím si vytvořit plán. Bez toho to nejde. Postupem času už jsem se naučila vytvářet plán, který se dá skutečně splnit. Tady platí pravidlo, že někdy méně je více.

2. Pohodlná pozice

Je důležité najít si oblíbenou pozici, ve které se budeš cítit pohodlně. Já obvykle sedím u stolu, nebo ležím na zemi, u svojí provizorní kanceláře, jak můžeš vidět na fotce. Znám dost lidí, co se učí v posteli, ale to já nemůžu, Do 5 minut vždycky usnu... 


3. Něco dobrého

Většina mých kamarádů potřebuje u učení něco uždibovat. To já moc nedělám, když se učím, jíst naopak občas zapomínám. Bez čeho se ale neobejdu, je pití. Pořád něco usrkávám. Většinou zelený čaj, ten miluju. A po nějaké době kafe, nebo caro. Pak přinesu vodu. A pak jedu znovu čaj. A caro. A kafe...

4. Barevné písmo

Když už mám na stole dostatek tekutin, konečně se do toho pustím. Všechny materiály mám většinou zpracované v ruce, lépe se mi z toho učí. Co vždycky udělám je, že si buď důležitá slova a úseky barevně zvýrazním, nebo dokonce napíšu. Mám poměrně dost vyvinutou fotografickou paměť a snadněji si tak větu, ve které je barevné slovo obsaženo, představím. 

5. Nezapomeň na pauzy

Vždycky si do svého plánu nezapomeň zahrnout i nějakou tu pauzu. Můj mozek třeba vypíná po 50 minutách, takže každou hodinu mám naordinovanou pauzu. Nesmím si ale pouštět videa, nebo koukat na Instagram! Chce to vždycky něco kreativního. Já se snažím vymýšlet články na blog, fotit fotky, nebo peru. A vždycky si dám nějakou svačinku!

To by bylo k první části asi vše! Snad se naučím všechno rychle a 2. část bude co nejdřív!

Hodně štěstí vám všem!

BV


(Kontaktní formulář v případě, že by si mi chtěl/a nechat komentář a nechce se ti zveřejňovat tvůj FB profil :) ) 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky